fredag 26. oktober 2012

Tova tøfler av ymse slag

Tova tøfler blir alltid godt mottatt, og jeg drev lenge på å strikket forskjellige varianter. Jeg har solgt en god del til både voksne og barn, men da jeg fant på å hekle ører og hale på dem tok det helt av! Jeg solgte masse slike muse- og kanintøfler på en julemesse for noen år siden, og endte også opp med ekstrabestillinger. Kjempegøy! Men problemene kom da jeg skulle strikke spesifikke størrelser på bestilling. Jeg hadde ikke egentlig noe mønster, og garnet jeg brukte tovet litt forskjellig for hver gang, dermed endte jeg opp med å strikke maaaange par før jeg traff på størrelsen. For å si det kort ble jeg så lei av tøfler at jeg ikke har strikket et eneste par siden :)

Tøflene er strikket i fritidsgarn eller cortina og tovet på 40 grader. Ører og hale heklet jeg ved siden av og sydde på før toving. De heklede blomstene er forskjellige smårester av 3-trådet ullgarn jeg hadde liggende, disse er sydd på etter at tøflene er tovet.

Blomstertøfler.
 

 
 
 
Smågnager-tøfler.
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar