mandag 22. oktober 2012

"Oppussing" av gamle spisestuestoler

Vi overtok i 2011 huset til mine besteforeldre. Huset er fra 1979 og trenger sårt en liten ansiktsløfting. Vi begynte med en gang vi flyttet inn med stue/spisestue. Jeg var lenge på jakt etter et spisebord med stoler, helst noe gammelt som "ikke alle hadde", men det viste seg å være litt vanskeligere enn jeg trodde ettersom jeg aldri var helt fornøyd. Den midlertidige løsningen ble å overta et gammelt spisestuesett fra mine foreldre. Planen var å male bordet og kjøpe nye stoler, men jeg har ikke kommet så langt ennå. Istedet har jeg heklet nye ryggtrekk til stolene i oldemorsruter. Hver stolrygg har fått tilsammen seks lapper som jeg har brettet rundt stolryggen og festet på undersiden med knapper. Resultatet ble slik...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar