onsdag 20. mars 2013

Babykjole

For lenge siden kjøpte jeg en liten bok utgitt av Allers som heter "Strikk til småfolk". Her har jeg funnet masse fine oppskrifter på babyklær, pledd, kosedyr og lignende. Boken har også vært på rundtur hos venninnene mine mer enn en gang. En av oppskriftene er en helt enkel kjole i babyull. I oppskriften er kjolen i natur med en påsydd Marimekko-blomst, kjempesøt! Jeg hadde noe flerfarget Sisu garn liggende og fant ut at jeg kunne prøve å bruke dette. Kjolen ble veldig søt i lilla striper. For å piffe den opp litt heklet jeg en kant nederst på skjørtet i knall rosa. Jeg sydde på en liten rosa knapp bak i ryggen, og heklet tre små blomster jeg sydde på foran.


Kjolen ble en gave til min venninne og kollega Marits datter, og passet kjempefint :)


I den samme lille boken var det en oppskrift på heklede babysmekker. De viste seg å være enkle og greie og gikk ganske raskt å hekle. Når jeg først hadde satt i gang var jeg visst ustoppelig, for plutselig hadde jeg heklet fire stykker. De ble julegave til guddatter Sigrid. Det er viktig å understreke at den i rødt og hvitt selvfølgelig er en TIL-smekke! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar