onsdag 20. mars 2013

Elias og Lynet McQueen...

Oj oj oj, hva gjør man ikke for søte små gråtende tantebarn som ikke får låne storebrors strikke-Elias. Lille Vegard ønsket seg en helt egen Elias, lik den storebror Marius fikk i gave for et år siden. Tvillinbror Jacob på sin side ville helst ha en Lynet McQueen. Så da var det bare å hive seg rundt og produsere! Jeg valgte denne gangen å hekle de søte små istedet for å strikke. Jeg hadde en idè om at detaljene kanskje ble litt enklere å få til da, og detaljer er kjempeviktig når man hekler små helter til småfolk. Nytter ikke å ta snarveier der i gården, det blir raskt avslørt.



Elias 2.0 er heklet med tretrådet ullgarn og heklekrok nr. 4. Jeg begynte i bunnen av skroget og arbeidet meg oppover. Alle detaljene er heklet for seg og sydd på etterpå. Jeg har fylt det hele med fyllvatt og også stivet av vitale deler med piperensere (ripa, antenne o.l.). Øynene er kjøpt på Panduro og sydd på til slutt.



Lynet er også heklet med tretrådet ullgarn på heklekrok 4. Jeg heklet selve "kroppen" i fire deler som jeg sydde sammen og fylte med vatt. Hjulene er heklet for seg og sydd på sidene av bilen. Jeg fant ut at jeg måtte være forsiktig med å ikke stappe for mye fyll i bilen, da den til slutt ble litt uformelig og så mest ut som en oppblåst ballong.



Guttene fikk gavene sine og var visst godt fornøyd. Rent bortsett fra at jeg hadde "glemt" å brodere nummer på døren til Lynet McQueen (fysj!). Som sagt; detaljer er viktig det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar